گل تقدیم شماجانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به پیشرفت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران بعد از جنگ تحمیلی گفت: امروز ما قادریم هرنقطه و پایگاهی را در جهان با هر شدتی مورد هدف قرار دهیم.

به گزارش جهان به نقل از مهر، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم خطبه خوانی و تجمع بزرگ نیروهای مسلح قم در محکومیت اهانت به ساحت پیامبر اسلام(ص) که صبح چهارشنبه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد ضمن تبریک دهه کرامت و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: جوهره عاشورا در بطن و سرشت دفاع مقدس وجود داشت.


وی با بیان اینکه دفاع مقدس می تواند تاریخ ماندگار و جاودانه ای با یک هویت حقیقی برای ملت ایران بسازد بیان داشت: دفاع مقدس سند هویت انقلابی و دینی ماست و نشان دهنده مشخصه های اصیل ملت ایران است.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: دفاع مقدس اثبات وفاداری ملت ایران به دین، حقیقت اسلام ، استقلال و آزادی به تبعیت از امر ولی فقیه بود.


دفاع مقدس از ملت ایران طراز و ارتفاع عظیمی ساخت


وی گفت: هر ملت و جامعه‌ای اصیل ترین و حقیقی ترین عناصر وجودی خود را در جنگ نشان می دهد و در جنگ مشخص می‌شود که یک ملت چقدر به ارزش‌های خود پایبند است.


سردار سلامی با بیان اینکه هر جنگ تاریخ بعد از خود را می سازد اضافه کرد: دفاع مقدس در تمام جنگ‌های قرن بیستم متمایز بود و از ملت ایران یک طراز و ارتفاع عظیمی ساخت که بعد از دفاع مقدس نگاه همه عالم نسبت به ملت ایران تغییر کرد.


وی با اشاره به اینکه این جنگ طولانی ترین جنگ قرن بیستم بود و یک جنگ جهانی نابرابر که در آن تمام قدرت های بزرگ و مسلط دنیا و منطقه ای علیه ما بسیج شده بودند، گفت: بر خلاف سنت‌های سیاسی عالم تمام این قدرت‌ها علیه ملت مسلمان ایران وارد جنگ شدند به طوری که در آن زمان 2 ابر قدرت شرق و غرب که همواره در مسائل بین المللی علیه یکدیگر بودند در جنگ علیه ایران همه با هم متحد شدند.


جانشین فرمانده کل سپاه افزود: اتحاد 2 ابرقدرت جهان علیه ملت ایران در جنگ تحمیلی به دلیل این بود که در یک نقطه از عالم شعله‌های انقلاب اسلامی در حال روشن شدن بود و این پیام آور یک نظام جدید جهانی بود که هم مارکسیست، هم نظام سرمایه داری و نظام ناعادلانه کاپیتالسیم را مورد هدف قرار داده بود و یک منظومه متعالی را عرضه می کرد.